söndag 9 november 2008

Vem är jag och varför är jag sådan?

Att ha flyttat från sin uppväxt och ens dåvarande liv till ett nytt är en livserfarenhet som har varit den gråa blandingen av lycka, saknad och totalförvirring. Jag levde ett liv i Braås och i staden Växjö, ett liv som idag när jag är på återbesök förundras över.

Jag hade en fantastisk lördag kväll, en sådandär Bladh kväll som är det jag saknar mest av allt. God mat, vin och diskussion om livets funderingar och igår kväll blev det politik, har haft en tendens att de senaste veckorna vara arg som i tonåren på orättvisor och politik. Det märktes tydligt i mina inlägg.

Kvällen slutade med att jag och min underbara mamma fann oss själva sittades på det kalla källargolvet grävandes i min bandomslådor. Jag hade en fråga ekande i mitt huvud;

Vem är jag och varför är jag sådan?
Mitt liv och erfarenheter i en låda, en låda. Jag insåg efter ha hittat min förklaring av mig själv som Ewa, Josephine, Marie Bladh i 10 års ålder att jag är samma person då som idag. Det stod; glad jämt, hjälper andra och vill förändra världen.

Tänk att vem man är i grunden förändras inte och att ditt förflutna är du idag!

Inga kommentarer: