torsdag 30 oktober 2008

JAG är listade som en av 30 som EU bör anställa

Att vara engagerad, att kämpa och lägga ner sin själ i att förändra världen är nästa alltid underbart, utvecklande och inspirerande. Jag har arbetet, bokstavligen, häcken av mig i tre år som Förbundsordförande för Sveriges elevråd - SVEA. Det har nästan varje dag varit värt det, men en del dagar extra mycket.

Igår hände det, jag vaknade upp efter två veckors sängliggning efter ha drabbats av Bältros. Jag vaknade och som vanligt kollade jag mobilen, där var det dagens extra mycket värdighet. Charlotta Öberg skrev att jag är omnämnd i dagens City.

Jag hämtade tidningen, iklädd morgonrock, där var det. Margot Wallström som slog slag för kvinnorna bör ta större plats i EU, men frågan är om det finns bra kvinnor? Där var jag, jag Beatric Ask och Carin Jämtin, där var jag 1 av 30 kvinnor som EU anställa.

Idag är det extra värt att förändra världen, Tack för det världen!

Påminn någon som förändrar världen att denpersonen är as bra för det! Det blir mer värt det då!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. du är en grym person älskade ditt föredrag i pu. Kram vad bra att du blivit piggare nu.

Anonym sa...

särskrivning och ihopskrivning, skärp dig jossan eller lägg ner.

Anonym sa...

Jossan, Skriv hur flummigt du vill. Så länge det är intressant. Grattis :) det är ju gött att få lite erkännande.

You go girl.

Anonym sa...

Varför skulle EU vilja anställa dig? Vad jag vet har du inte åstadkommit speciellt mycket, annat än att du är kvinna.

Anonym sa...

till anonym nr 3...vilken hater!

En grej som jag stör mig sjukt mycket på med folk i Sverige är att alla säger att de ogillar krig och folk som bryter mot mänskliga rättigheter men de tvekar inte att trycka ner, mobba, hata, va ego etc i sin egen anonyma värld hemma i sverige...jag vet att skilnaden är stoooor men jag ser paralleller och du fick mig att tänka på det. Så nu kommer jag anta att du gillar krig och barnsoldater eller att du har massor av dubbelmoral, hur känns det hahahaha!

Att tycka som du gör är helt okej, men för guds skull säg nåt vettigt istället för att bara smälla in ett hatigt inlägg mitt i natten, va du full eller?

Skäms

Anonym sa...

Seriöst, vad är sveriges elevråd???? Sveas agenda, du pratar om allt ifrån betyg till eu? ni verkar mer vara ett politiskt ungdomsförbund.

Anonym sa...

Jag blir alltid lite extra glad varje gång det är någons stackars krake som skriver hatiska inlägg i någons blogg, och dessutom inte har "cojones" nog att skriva vem dem är.

Det påminner mig om att den jag är och de personer som jag umgås med är ett bra och civiliserat gäng.

Jag hoppas för er egen skull att ni känner er lite extra varma inom er när ni skrivit ett otroligt intetsägande, patetiskt och onödigt inlägg - då är det åtminstone någon som får ut något av det.

Till Josephine: Jag som känner dig vet ju att du har åstadkommit mycket, och jag är övertygad om att du hade kunnat göra under i EU, du hade blivit ett givande tillägg till EUs annars tillsynes ganska tråkiga gäng.

Till Karl Sjöström:
Den här bloggen är inte till för att förklara vad organisationen sysslar med. Det är Josephine Bladhs blogg där hon skriver om sina tankar och vad som händer i hennes liv och ordförandeskap inom Sveriges elevråd - SVEA.

Vi är partipolitiskt obundna, däremot så jobbar vi aktivt med bl.a. skolpolitik och för där elevråden och därav elevernas röst i politiken. Vill du veta mer om vad vi gör så råder jag dig att läsa på www.svea.org, där kan du hitta massvis med information om organisationen.

/Sebastian Sampallo
Förbundstyrelseledamot för Sveriges elevråd - SVEA
För en bättre och mer demokratisk skola.