onsdag 21 januari 2009

Till Mimmi; Projektarbeten är ditt val

Nu hände det igen, en elev i årskurs tre ringer och är uppriven över rektorn/mentorns behandling av ens projektarbetes ansökan. I detta fall arg och oinspirerad.

I 9 fall av 10 är det följande scenario;
Läraren säger, gärna med basröst;
"Detta arbete är inte kopplat till ditt program, fröken"

Eleven;
"Men jag vill ju ändra Skoldemokratin på skolan och det viktiga är väl att man är peppad och lär sig att arbeta i projekt och skriva en rapport?"

Snälla lärare, rektorer och mentorer om era elever har massor av vilja, ambition och kunskapssug ge dem det, ge dem pepp, ge dem stöd att känna vilja ambition och lust att lära i den svenska skolan.

Projektarbetet ditt val!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket! :) Just nu börjar jag känna stressen, för det börjar bli ont om tid. Och jag har fortfarande inte den blekaste aning om vad jag ska göra. Men å andra sidan, det löser sig, det gör det alltid!

Förbundsordförande Josephine sa...

Mimmi! jag tror på dig och du är som gjorde för att göra projektarbet =)