tisdag 16 december 2008

Äntligen kan man diskutera på en bra nivå

Att som intresse/samarbetsorganisation arbete med lobbying är enligt mig en balansgång, en balansgång mellan personer, politik och partier. Lobbying är enligt mig en utmaning, utmaning att vara kompetent och driva frågor på rätt sätt och också en av de roligaste jag vet.

Att vara förbundsordförande för Sveriges elevråd - SVEA är varje dag ett stort previliegum då jag får representera min medlemmar och arbeta för en bättre och mer demokratisk skola. Sveriges elevråd - SVEA och ett elevperspektiv behövs, då det allt för ofta helt glöms bort utan att någon ens ifrågasätter det.

Idag tisdagen den 15 december fick jag sitter med i en livesänt kafferasts diskussion med Centerpartiet, det var toppen på två sätt, att politiken kan bli närmare oss människor och att diskussionen var mer förutsättningslös, visionär och längre än tio minuter.

Jag vill tack Centerpartiet för att ni vill gå lite mer på djupet i frågor, mer än tio minuter, se det via länken!

Inga kommentarer: